Antreprenoriat în ÎPT

Activitatea de Instruire în Domeniul Antreprenoriatului şi Angajării în Câmpul Muncii (MEEETA), Faza IV

Statut Activ
Durată 01.01.2019 - 31.12.2021
Implementatori Centrul de Resurse pentru Tineret Dacia (Soroca); Asociaţia Femeilor de Afaceri (Bălţi); Asociaţia Femeilor din Găgăuzia (Comrat); Camera de Comerț și Industrie, toate instituțiile de învățământ profesional tehnic din Moldova.
Parteneri Ministerul Educației, Culturii și Cercetării; Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale, și Mediului; Ministerul Finanțelor
Buget 757’743 €

Descrierea proiectului:

Proiectul promovează abilitarea economică a tinerilor facilitând dezvoltarea și aplicarea abilităților lor antreprenoriale. Principalele activități sunt:

  • Crearea și consolidarea capacității naționale de educație antreprenorială în instituțiile de învățământ profesional tehnic.
  • Acordarea ajutorului elevilor din ultimul an și absolvenților instituțiilor de învățământ profesional tehnic la elaborarea și realizarea planurilor de afaceri prin concursurile planurilor de afaceri, cursuri suplimentare post-absolvire în antreprenoriat pentru lansarea afacerilor, acordarea granturilor pentru lansarea afacerii.
  • Acordarea asistenței ministerelor cheie cu impact asupra învățământului profesional tehnic în coordonarea eforturilor comune spre politici regulatorii mai bune în domeniul activității antreprenoriale ale instituțiilor de învățământ profesional tehnic.
  • Susținerea instituțiilor de învățământ profesional tehnic în planificarea și evidența activităților antreprenoriale ale acestora.

Obiective:

De a spori în continuare șansele absolvenţilor instituțiilor de învățământ profesional tehnic de a găsi un loc de muncă sau de a porni o microîntreprindere în țara proprie.

Rezultate scontate:

  1. Există capacitate națională de a furniza educație antreprenorială în instituțiile de învățământ profesional tehnic
  2. Elevii din ultimul an și absolvenții instituțiilor de învățământ profesional tehnic aplică propriile competențe antreprenoriale
  3. Instituții de învățământ profesional tehnic practică activități antreprenoriale pentru o calitate mai bună a pregătirii profesionale a elevilor și generare de venituri.

Rezultate:

  • 103 profesori din 66 de instituții de formare profesională au fost instruiți în predarea disciplinei "Bazele antreprenoriatului" și în elaborarea de proiecte didactice;of Entrepreneurship” discipline and didactic project development;

  • 78 de profesori de matematică, română, limbi moderne, IT și educație civică au fost informați cu privire la dezvoltarea competențelor antreprenoriale;

  • 184 de absolvenți de învățământ profesional și tehnic au fost instruiți în cadrul cursurilor de formare antreprenorială post-VP și 121 (65,8%) planuri de afaceri depuse de absolvenții de învățământ profesional și tehnic;

  • 47 de absolvenți ai școlilor VET au solicitat subvenții, dintre care 29 (61,7%) au primit sprijin sub formă de subvenții pentru echipamente în valoare de aproximativ 37.410,00 USD;

  • Regulamentul concursului național între școlile VET "Cel mai bun plan de afaceri-2016", elaborat și aprobat de Ministerul Educației;

  • desfășurarea a 2 ediții ale concursului național "Cel mai bun plan de afaceri", la care au participat 130 de absolvenți ai învățământului profesional, dintre care 11 elevi au fost desemnați câștigători în cadrul competiției

  • 18 master-class-uri organizate pentru 394 de absolvenți și 11 stagii de practică organizate pentru 194 de absolvenți din învățământul profesional;

  • 3 instituții EFP au elaborat și pilotat planuri de afaceri pentru activități generatoare de venituri;

  • 14 cursuri de formare și ateliere de lucru privind activitățile generatoare de venituri au fost organizate pentru școlile VET pilot, pentru școlile pilot, (inclusiv pentru directorii de școli, contabili, profesori și directori de școli) în cooperare cu echipa de proiect KulturKontact Austria.

LED.MD © 2024. All Rights Reserved.

Site web realizat de PRIDE SYSTEM

în sus